FATIMA Dance a Fitness, Ostrava
Studio FATIMA Ostrava na Facebooku

PROČ POSILOVAT

Proč právě posilování pro zpevnění a formování ženské postavy?

Posilovací trénink umožňuje ženám tak dokonale odbourat tuk, zpevnit a vytvarovat si postavu jak to není možné žádným jiným sportem nebo aktivitou!

Ženy mají od přírody méně svalů, více zásobního tuku a tím pádem i nižší hodnotu bazálního metabolismu.  Navíc jejich zaměstnání je většinou sedavé (sekretářky, účetní, úřednice), proto mají větší problémy s nadváhou a obezitou. Přitom pěkná postava hraje v životě ženy v mnohých případech významnější roli než v životě muže.

Ženy jsou ze všech stran bombardovány různými nesmyslnými dietami a aerobními aktivitami se zbytečně vysokým energetickým výdajem, aby dosáhly zaručeného poklesu hmotnosti. Problém žen je, ale v nízké hodnotě aktivní tělesné hmoty, která s nízkým a nevyváženým příjmem stravy ještě klesá a vysoký kalorický výdaj nevhodnou aktivitou celou situaci ještě zhoršuje. Prevencí svalových ztrát je v dnešní době posilování. Množství svalové hmoty úzce souvisí s hodnotou bazálního metabolismu. Čím více aktivní hmoty-svalů budeme mít, tím se nám bude lépe „spalovat". Pro posílení svalové hmoty, a tím zvýšení bazálního metabolismu bychom měli zvolit anaerobní zátěžovou aktivitu - posilování a pro ještě větší umocnění spalování uloženého tuku zařadit tzv. aerobní aktivitu, vykonávanou, ale při nižší tepové frekveci ideálně ráno nalačno nebo ihned po posilovacím tréninku.

Co je to bazální metabolismus 


Bazální metabolismus je energie, kterou organismus každodenně spotřebuje na základní fungování za normální vnější teploty a za fyzického i psychického klidu (zjednodušeně řečeno energie potřebná na to, aby vám v cévách vůbec proudila krev, dýchací svaly zajišťovaly dostatečný příjem kyslíku dýcháním, fungoval mozek a všechny orgány, látková výměna v buňkách, imunitní funkce organismu, obnova pokožky, nehtů atd.). Velikost bazálního metabolismu je závislá mimojiné na věku, pohlaví, výšce, tělesném povrchu, ale především na aktivní tělesné hmotě (celková hmotnost minus obsah tuku v těle). Z toho nám vyplívá, že na rozdíl od tukové tkáně, která příliš energie nespotřebuje, svalová hmota co do procentuálního složení těla největším způsobem určuje, kolik energie za den lidově řečeno spálíme.
Většina z vás jistě již nyní vytušila, co má společného trénink v posilovně a bazální metabolismus - ano, právě posilovacím tréninkem zvyšujete procentuální složení aktivní tělesné hmoty svého těla a tím i množství energie, kterou váš organismus každodenně spálí.

Jak si toto ještě lépe představit v praxi?


Jednoduchým příkladem - představte si, že do potu v tváři se poctivě několik hodin týdně věnujete nějaké aerobní aktivitě, přičemž, ale své tukové zásoby spalujete vždy jen maximálně po dobu, co aerobní aktivitu provádíte (tzn. většinou ne déle než 45-60 min.). Naproti tomu, pokud si pravidelným posilovacím tréninkem zvýšíte svůj bazální metabolismus, spalujete tuky nejen po návratu z tréninku při sledování televize nebo čtení, ale i v průběhu celého spaní a druhý den při sezení ve škole či v zaměstnání!Bazální metabolismus je zvýšený po každém tréninku cca 36 - 48 hodin, což znamená, že nejideálnější je pro ženu absolvovat 3× týdně vhodný kondiční posilovací trénink.

Jaké svalové skupiny by měly ženy především posilovat?

Ženy by se měli ze zdravotních důvodů zaměřit na posílení zvláště těchto partií:
- dolní část břišních svalů a dolní část svalů hýžďových (podsazení pánve) 
- dolní fixátory lopatek a vnější rotátory pažní kosti (držení a zpevnění zad a ramen)
- vzpřimovače hrudní páteře (držení hrudníku)
- horní vlákna prsních svalů (zpevnění spojů mezi žebry a hrudní kostí)
- hluboké ohybače krční páteře (držení hlavy)

Mýtus: Posilování s činkami není vhodné pro ženy
Z posilování rostou velké svaly
Vzhledem k tomu, že ženské tělo nemůže přirozeně produkovat tolik testosteronu (jeden z hlavních hormonů zodpovědný za růst svalové hmoty) jako mužské, je nemožné, abyste si posilováním vybudovala stejné svaly jako muži. Za vznikem a udržováním tohoto mýtu stojí především profesionální kulturistky, které skutečně mají mužské rysy. Nicméně většina z těchto žen bohužel užívá anabolické steroidy (syntetický testosteron), které právě stojí za vysokým stupněm maskulinity. Běžné posilování z Vás rozhodně mužatku neudělá.

Ženy při hubnutí potřebují jen aerobní aktivitu
Při hubnutí pouze s aerobní aktivitou nevystačíte. Pokud nebudete posilovat, ztratíte svalovou hmotu. Ženy, které se při formování postavy soustředí pouze na aerobní činnost, jen velmi obtížně dosáhnou postavy, po které touží. Navíc svalová hmota spaluje víc kalorií a budete rychleji hubnout. 


Ženy a fitness - cvičit můžete i vy!

"Přestaňte se vymlouvat a začněte cvičit. Vaše tělo se vám odmění. Bude nejen hezčí a pevnější, ale také mnohem pružnější a pohyblivější,

zápis do lekcí zde


[ ^ nahoru ^ ]